Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.

Szkoła Podstawowa

w Lubianie

Egzaminy i Sprawdziany

Komunikaty i informacje o egzaminach.

wejdź na stronę

Poradnia Psych.-Pedagogiczna

Pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.

Kuratorium Oświaty

Materiały i informacje dla dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców oraz samorządów lokalnych.

wejdź na stronę

e-dziennik

Kompleksowe źródło informacji dla uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrekcji.

krakowW dniach 17-20 maja 2018r. 75 uczniów klas IV-VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum naszej szkoły uczestniczyło w wycieczce szkolnej.
W czwartek bardzo wcześnie rano o godzinie 4.30 wyruszyliśmy spod szkoły w Lubianie na czterodniową wycieczkę. Po długiej podróży dwoma autobusami około godziny 14.00 dojechaliśmy do Wieliczki, gdzie wraz z przewodnikiem zeszliśmy na 385 metrów pod ziemię. Wieliczka okazała się miejscem pełnym tajemnic. Poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli. Spacerując podziemnymi korytarzami podziwialiśmy komory, kaplice, podziemne jezioro oraz rekonstrukcję starych urządzeń służących do wydobywania soli. Największe wrażenie jednak wywarła Kaplica Św. Kingi z żyrandolami z solnych kryształów i rzeźbami wykonanymi przez górników. Podczas wędrówki podziemnymi korytarzami towarzyszyły nam legendarne postaci kopalni: Skarbnik i święta Kinga. Zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy do naszych hoteli. Grupa młodszych do Hotelu JUNIOR w Krakowie, grupa starsza do hotelu GALANT w Wieliczce. Zakwaterowaliśmy się - pokoje bardzo nam się podobały. Po rozpakowaniu bagaży i obiadokolacji, pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy zakupami w pobliskim markecie.

Drugiego dnia, tuż po śniadaniu wyruszyliśmy do Wadowic. Miejscowość choć jest niewielka, nie ma chyba w całym kraju takiej osoby, która nie słyszałaby o tym miejscu, a to za sprawą ukochanego papieża Polaka - Karola Wojtyły, który właśnie tutaj przyszedł na świat i spędził swe dzieciństwo. Był to dzień wyjątkowy, ponieważ w tym właśnie dniu obchodzono 98 rocznicę urodzin naszego papieża. Zwiedziliśmy Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, zjedliśmy słynne kremówki i wyruszyliśmy do Zatoru, czyli do ENERGYLANDII !!!
ENERGYLANDIA to największy Park Rozrywki w Polsce, oferujący kilkadziesiąt atrakcji, które znajdują się na obszarze 26 hektarów, przeznaczony dla wszystkich grup wiekowych, zarówno dzieci, młodzieży jak i osób dorosłych. Bardzo istotny i ważny jest fakt, że w Energylandii, kupując JEDEN BILET WSTĘPU, można korzystać z wszystkich urządzeń i atrakcji, do woli i bez limitu. Nie trzeba się już przejmować, że w połowie zwiedzania zabraknie pieniędzy na kolejną przejażdżkę. Spędziliśmy tu niemal cały dzień, od godziny 11 do zamknięcia, korzystając ze wszystkich atrakcji! Bawiliśmy się wspaniale!!!
W trzeci dzień wyruszyliśmy do Krakowa. Pod Wzgórzem Wawelskim spotkaliśmy się z sympatyczną panią przewodnik, która pochodzi z Choszczna. Bardzo ciekawie opowiadała nam o historii tego miasta. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Kazimierza, dotarliśmy do bliskiej sercom milionów Polaków ulicy Franciszkańskiej, by spojrzeć w papieskie okno. Następnie spacer po Plantach, udaliśmy się na dziedziniec Collegium Maius - głównej i najstarszej siedziby Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wolnym krokiem, podziwiając Stare Miasto, skierowaliśmy się ku Bramie Floriańskiej. Następnie podążyliśmy do ponad siedemsetletniej gotyckiej świątyni - Kościoła Mariackiego. Punktualnie o 11.00 wysłuchaliśmy hejnału z Wieży Mariackiej. W Kościele Mariackim największe wrażenie zrobił na nas ołtarz Wita Stwosza. Po posiłku w McDonalds i czasie wolnym udaliśmy się do katedry, gdzie niegdyś koronowano i grzebano władców Polski, naszą uwagę skierowaliśmy na królewskie sarkofagi, cudowny czarny krucyfiks królowej Jadwigi, renesansową kaplicę Zygmuntowską oraz późnogotycką kaplicę Świętokrzyską. Schodami z zakrystii udaliśmy się na wieżę Zygmuntowską, skąd podziwialiśmy rozległą panoramę Krakowa oraz wiszący pośród pięciu innych, największy polski dzwon - Zygmunt. Po zejściu z wieży, z kaplicy Czartoryskich zeszliśmy do krypt z grobami królewskimi. Oczywiście ostatnią atrakcją turystyczną było spotkanie z ziejącym ogniem legendarnym smokiem wawelskim. Po sesji fotograficznej przy smoku ruszyliśmy do miejsca zakwaterowania.
Następnego dnia, jeszcze przed śniadaniem spakowaliśmy swoje rzeczy i ruszyliśmy wspólnie z panem przewodnikiem do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedzanie zaczęliśmy od Maczugi Herkulesa i zamku na Pieskowej Skale. Później wybraliśmy się na spacer doliną Prądnika. Podziwialiśmy przepiękne krajobrazy. Nasza wędrówka zakończyła się w Jaskini Łokietka. Pogoda nam dopisała, dzięki czemu wspomnienia z Parku ojcowskiego zostaną z nami na długo. Po czym udaliśmy się do autokaru, w drodze powrotnej dzieliliśmy się wrażeniami. Do Lubiany dojechaliśmy o północy. Przed szkołą czekali już stęsknieni rodzice. Pełni wrażeń, emocji i niezapomnianych wspomnień wróciliśmy do domów jednogłośnie stwierdzając, że był to wspaniale oraz najlepiej spędzony czas.

Adres i kontakt

Bierzemy udział w programach

eneris1

mkpilotaz

„NOWOCZESNA SZKOŁA DROGĄ DO SUKCESU”