foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.

Szkoła Podstawowa

w Lubianie

język polski

  1. "Z wizytą w teatrze antycznym"

język niemiecki

  1. "Moja szkoła"

język angielski

  1. "Londyn - miasto mody"

biologia

  1. "Jak uzależnienie od alkoholu, papierosów i narkotyków wpływają na zdrowie człowieka?"
  2. "Co możemy zrobić by przybliżyć wiedzę o pierwszej pomocy?"

geografia

  1. "Dzieci kontra śmieci" - segregacja odpadów regionu, w którym mieszkam.

zajęcia artystyczne

  1. "Jesień w muzyce, plastyce"
  2. "Zakochani są wśród nas"

WOS, historia, język polski

  1. Jestem Polką... Jestem Polakiem... Czym jest patriotyzm w dzisiejszych czasach? Czy ma znaczenie dla współczesnej młodzieży?

język polski

  1. Motyw miłości w literaturze i sztuce

język niemiecki

  1. Wycieczka do krajów niemieckojęzycznych
  2. Moja szkoła

język angielski

  1. Londyn - miasto mody

biologia, chemia

  1. Jaką rolę spełnia w przyrodzie woda?
  2. Czy uczniowie Publicznego Gimnazjum nr2 w Lubianie odżywiają się prawidłowo?

geografia

  1. Walory przyrodnicze i poza przyrodnicze regionu, w którym mieszkam.
  2. Pomóżmy kasztanowcom - ochrona środowiska w naszym regionie.

zajęcia artystyczne

  1. Tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe.
  2. Walentynki.

informatyka

  1. Praktyczne zastosowanie technologii informatycznej w różnych dziedzinach życia.
  2. Kronika Zespołu Szkół w Lubianie.
  1. Ocena za wkład pracy ucznia w realizację projektu jest oceną w skali 1 – 6, zgodnie z zasadami określonymi w WSO.

  2. Ocena wynika z oceny trzech elementów :

    • oceny efektu końcowego ( wytworu) , a w szczególności:

      • zawartość merytoryczna, treść,

      • zgodność z tematem projektu,

      • oryginalność,

      • kompozycja,

      • stopień wykorzystania materiałów źródłowych,

      • estetyka i staranność,

      • trafność dowodów i badań,

      • wartość dydaktyczna i wychowawcza.

    • wkładu ucznia w realizację projektu, a w szczególności:

      • zaangażowanie ucznia,

      • pomysłowość i innowacyjność,

      • umiejętność pracy w grupie,

      • udział w praktycznym wykonaniu , wielkość zadań,

      • stopień trudności zadań,

      • terminowość wykonania przydzielonych zadań,

      • poprawność wykonania indywidualnie przydzielonych zadań,

      • pracowitość

      • udział w prezentacji.

    • oceny prezentacji, w tym:

      • poprawność językowa,

      • słownictwo specjalistyczne,

      • efekt artystyczny,

      • atrakcyjność,

      • estetyka,

      • technika prezentacji,

      • stopień zainteresowania odbiorów,

      • poprawność udzielanych wyjaśnień , odpowiedzi odbiorcom.

  3. Maksymalna liczba punktów przyznana za projekt wynosi 20. Wyszczególnione w ust. 2 elementy podlegają następującej punktacji:

    • efekt końcowy ( wytwór) - 5 punktów,

    • wkład pracy ucznia -10 punktów,

    • prezentacja - 5 punktów.

  4. Ogólna ocena za wkład ucznia w realizację projektu jest średnią ważoną i wynika z zastosowania przelicznika: 0,3 za efekt końcowy i prezentację oraz 0,6 za indywidualny wkład ucznia.

  5. Przy wystawianiu oceny nauczyciel ma prawo uwzględnić samoocenę ucznia i ocenę jego pracy przez zespół, a także opinie pozyskane od odbiorców projektu np. wyniki ankiet, dyskusji.

  6. Temat projektu oraz ocenę opisową uzyskaną przez ucznia za wkład pracy w realizację tego projektu wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum.

  7. Ocena z projektu edukacyjnego nie ma wpływu na :

    • oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych;

    • promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie gimnazjum.

  8. Ocena udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego jest częścią składową oceny zachowania.

  1. Do 15 września wychowawca klasy informuje uczniów i rodziców o warunkach i zasadach realizacji projektów edukacyjnych i zapoznaje z regulaminem.

  2. Nauczyciele i wychowawcy i uczniowie w terminie do 15 września każdego roku szkolnego zgłaszają do koordynatora szkolnego tematy projektów edukacyjnych. Zgłoszenie tematu projektu dokonywane jest na Karcie Projektu wg wzoru ( załącznik nr 1):

  3. Nauczycielskie zespoły przedmiotowe dokonują analizy zgłoszonych tematów pod kątem możliwości ich realizacji, wykonalności, stopnia korelacji z podstawami programowymi, innowacyjności, spodziewanych efektów dydaktyczno-wychowawczych oraz atrakcyjności oraz przekazują zatwierdzone tematy koordynatorowi szkolnemu. Zestawienie planowanych do realizacji projektów koordynator szkolny przedstawia dyrektorowi szkoły w terminie do 30 września.

  4. Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną do 15 października zatwierdza zestaw tematów projektów.

  5. Informacje o planowanych projektach udostępnia się na szkolnej stronie internetowej, tablicy ogłoszeń oraz poprzez wychowawców w ramach godzin wychowawczych.

  6. Uczniowie zainteresowani realizacją konkretnego projektu do 31 października składają wychowawcy klasy pisemną deklarację udziału w jego realizacji.

  7. W przypadku, gdy uczeń nie złoży deklaracji z powodów niezależnych od siebie, wychowawca w porozumieniu z opiekunem projektu i koordynatorem przypisuje go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.

  8. Dyrektor w uzasadnionych przypadkach, o konsultacji z pedagogiem szkolnym i wychowawcą decyduje o zwolnieniu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, na udokumentowany wniosek rodziców.

  9. Uczeń może odstąpić od realizacji wcześniej wybranego projektu w fazie planowania prac związanych z jego realizacją, po poinformowaniu nauczyciela – opiekuna projektu. Przystąpienie do innego zespołu może nastąpić za zgodą wszystkich jego członków i nauczyciela – opiekuna projektu.

  10. Zespół uczniowski przy współpracy nauczyciela – opiekuna projektu opracowuje Kartę Pracy Zespołu wg wzoru (załącznik nr 2).

  11. Realizacja projektu może być dokonywana w trakcie zajęć lekcyjnych, o ile nie zaburzy to realizacji planu nauczania, a także podczas zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych według ustalonego wcześniej harmonogramu.

  12. Dokumentacja projektu powinna zawierać:

    • Kartę projektu (załącznik 1)

    • Kartę pracy zespołu (załącznik 2).

    • Sprawozdanie z projektu z udokumentowaną pracą uczniów (załącznik 3).

  13. Prezentacje projektów mają odbyć się do końca maja roku szkolnego.

  14. Dopuszcza się następujące formy prezentacji:

    • konferencja naukowa połączona z wykładami;

    • forma plastyczna np. plakat, collage z opisami;

    • przedstawienie teatralne, inscenizacja;

    • książka, broszura, gazetka;

    • prezentacja multimedialna;

    • model, makieta, budowla, prezentacja zjawiska;

    • happening, marsz;

    • sesja dyskusyjna

    • inna, za zgodą opiekuna.

  15. Prezentacja projektu odbywa się publicznie, w terminie i miejscu określonym przez opiekuna projektu, w uzgodnieniu z koordynatorem szkolnym i dyrektorem.

  16. W zależności od tematyki projektu w prezentacjach, jako zaproszeni goście i obserwatorzy mogą uczestniczyć:

    • uczniowie,

    • rodzice,

    • osoby lub przedstawiciele władz samorządowych, instytucji i organizacji,

    • inne osoby, których obecność uczniowie i opiekun uznają za ważne ze względu na charakter projektu.

  17. Realizacja projektu obejmuje:

    • wybranie tematu projektu w terminie wskazanym w statucie szkoły;

    • opracowanie Karty Pracy Zespołu;

    • zbieranie materiałów i ich selekcja;

    • spisanie kontraktu pomiędzy zespołem, a opiekunem zawierającym:

      • określenie tematu,

      • określenie terminu realizacji i prezentacji końcowej,

      • określenie formy realizacji,

      • określenie sposobu prezentacji;

      • wyznaczenie terminów i sposobu konsultacji z nauczycielami,

      • ustalenie zasad dyscypliny pracy,

      • wyznaczenie kryteriów oceny.

    • publiczne przedstawienie rezultatów projektu.

Adres i kontakt

logo

 

SZKOŁA PODSTAWOWA W LUBIANIE

Lubiana 6

73-260 Pełczyce

 

powiat choszczeński

woj. zachodniopomorskie

Sekretariat - (95) 768 57 21

e-mail: poczta@szkolalubiana.pl

 

Lokalizacja

Bierzemy udział w programach

eneris1

mkpilotaz

2017 Copyright Szkoła Podstawowa w Lubianie Rights Reserved