foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych.

Szkoła Podstawowa

w Lubianie

  1. Do 15 września wychowawca klasy informuje uczniów i rodziców o warunkach i zasadach realizacji projektów edukacyjnych i zapoznaje z regulaminem.

  2. Nauczyciele i wychowawcy i uczniowie w terminie do 15 września każdego roku szkolnego zgłaszają do koordynatora szkolnego tematy projektów edukacyjnych. Zgłoszenie tematu projektu dokonywane jest na Karcie Projektu wg wzoru ( załącznik nr 1):

  3. Nauczycielskie zespoły przedmiotowe dokonują analizy zgłoszonych tematów pod kątem możliwości ich realizacji, wykonalności, stopnia korelacji z podstawami programowymi, innowacyjności, spodziewanych efektów dydaktyczno-wychowawczych oraz atrakcyjności oraz przekazują zatwierdzone tematy koordynatorowi szkolnemu. Zestawienie planowanych do realizacji projektów koordynator szkolny przedstawia dyrektorowi szkoły w terminie do 30 września.

  4. Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną do 15 października zatwierdza zestaw tematów projektów.

  5. Informacje o planowanych projektach udostępnia się na szkolnej stronie internetowej, tablicy ogłoszeń oraz poprzez wychowawców w ramach godzin wychowawczych.

  6. Uczniowie zainteresowani realizacją konkretnego projektu do 31 października składają wychowawcy klasy pisemną deklarację udziału w jego realizacji.

  7. W przypadku, gdy uczeń nie złoży deklaracji z powodów niezależnych od siebie, wychowawca w porozumieniu z opiekunem projektu i koordynatorem przypisuje go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.

  8. Dyrektor w uzasadnionych przypadkach, o konsultacji z pedagogiem szkolnym i wychowawcą decyduje o zwolnieniu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, na udokumentowany wniosek rodziców.

  9. Uczeń może odstąpić od realizacji wcześniej wybranego projektu w fazie planowania prac związanych z jego realizacją, po poinformowaniu nauczyciela – opiekuna projektu. Przystąpienie do innego zespołu może nastąpić za zgodą wszystkich jego członków i nauczyciela – opiekuna projektu.

  10. Zespół uczniowski przy współpracy nauczyciela – opiekuna projektu opracowuje Kartę Pracy Zespołu wg wzoru (załącznik nr 2).

  11. Realizacja projektu może być dokonywana w trakcie zajęć lekcyjnych, o ile nie zaburzy to realizacji planu nauczania, a także podczas zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych według ustalonego wcześniej harmonogramu.

  12. Dokumentacja projektu powinna zawierać:

    • Kartę projektu (załącznik 1)

    • Kartę pracy zespołu (załącznik 2).

    • Sprawozdanie z projektu z udokumentowaną pracą uczniów (załącznik 3).

  13. Prezentacje projektów mają odbyć się do końca maja roku szkolnego.

  14. Dopuszcza się następujące formy prezentacji:

    • konferencja naukowa połączona z wykładami;

    • forma plastyczna np. plakat, collage z opisami;

    • przedstawienie teatralne, inscenizacja;

    • książka, broszura, gazetka;

    • prezentacja multimedialna;

    • model, makieta, budowla, prezentacja zjawiska;

    • happening, marsz;

    • sesja dyskusyjna

    • inna, za zgodą opiekuna.

  15. Prezentacja projektu odbywa się publicznie, w terminie i miejscu określonym przez opiekuna projektu, w uzgodnieniu z koordynatorem szkolnym i dyrektorem.

  16. W zależności od tematyki projektu w prezentacjach, jako zaproszeni goście i obserwatorzy mogą uczestniczyć:

    • uczniowie,

    • rodzice,

    • osoby lub przedstawiciele władz samorządowych, instytucji i organizacji,

    • inne osoby, których obecność uczniowie i opiekun uznają za ważne ze względu na charakter projektu.

  17. Realizacja projektu obejmuje:

    • wybranie tematu projektu w terminie wskazanym w statucie szkoły;

    • opracowanie Karty Pracy Zespołu;

    • zbieranie materiałów i ich selekcja;

    • spisanie kontraktu pomiędzy zespołem, a opiekunem zawierającym:

      • określenie tematu,

      • określenie terminu realizacji i prezentacji końcowej,

      • określenie formy realizacji,

      • określenie sposobu prezentacji;

      • wyznaczenie terminów i sposobu konsultacji z nauczycielami,

      • ustalenie zasad dyscypliny pracy,

      • wyznaczenie kryteriów oceny.

    • publiczne przedstawienie rezultatów projektu.

Adres i kontakt

logo

 

SZKOŁA PODSTAWOWA W LUBIANIE

Lubiana 6

73-260 Pełczyce

 

powiat choszczeński

woj. zachodniopomorskie

Sekretariat - (95) 768 57 21

e-mail: poczta@szkolalubiana.pl

 

Lokalizacja

Bierzemy udział w programach

eneris1

mkpilotaz

2017 Copyright Szkoła Podstawowa w Lubianie Rights Reserved