• OSTATNIA PROSTA przed egzaminem ósmoklasisty.
        • OSTATNIA PROSTA przed egzaminem ósmoklasisty.

        • 04.05.2025 11:45
        • Uczniowie klasy ósmej dzięki udziałowi w projekcie: „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w gminie Pelczyce” mają możliwość poświęcenia dodatkowego czasu na rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych - tu PROCENTY.
          Na zajęciach uczniowie ściśle ze sobą współpracują i udzielają sobie pomocy koleżeńskiej. Dzięki tej współpracy jest to intensywnie spędzony czas w celu uzyskania możliwie jak najwyższych wyników na egzaminie z matematyki.
        • więcej
        • Kwiecień na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”
        • Kwiecień na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”

        • 04.05.2025 11:42
        • Kwiecień na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”  wykonaliśmy doświadczenia:
          • 🔍obserwacja zjawiska załamania światła, które powoduje zmianę kierunku obrazu oglądanego przez szklankę z wodą. Obraz widziany przez szklankę z wodą ulega odwróceniu. Wynika to z faktu, że światło przechodzące przez granicę różnych ośrodków (powietrze → szkło → woda) załamuje się, zmieniając swój kierunek.
          • zbudowaliśmy przy użyciu starej płyty i balonu poduszkowiec, który potrafi się przemieszczać dzięki powietrzu zgromadzonym w balonie.
          • 💦 obserwacja, jak ciśnienie powietrza z balonu wypycha wodę z butelki, tworząc fontannę. Eksperyment pokazuje działanie ciśnienia powietrza – im większe ciśnienie w butelce, tym silniejszy wypływ wody.
          • ✨doświadczenie chodząca sprężyna, energia potencjalna zgromadzona w rozciągniętej sprężynie zmienia się w energię kinetyczną, co pozwala na ruch.
        • więcej
        • Doświadczenia chemiczne w ramach projektu pt. "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"
        • Doświadczenia chemiczne w ramach projektu pt. "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"

        • 04.05.2025 11:34
        • Podczas kwietniowych zajęć chemicznych pt. "Młodzi chemicy" w ramach projektu pt. "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce" uczniowie wykonali wiele ciekawych doświadczeń chemicznych. "Młodzi chemicy" zbadali gęstość substancji podczas doświadczenia"tęcza w probówce", wykonali eksperyment "lewitujące jajko", otrzymali tlenek węgla (IV), poznali metale i niemetale, wykonali modele związków chemicznych oraz utrwalili wiedzę o Marii Curie- Skłodowskiej. Zajęcia chemiczne realizowane w ramach projektu bardzo angażują uczniów, rozwijają ich zainteresowania przyrodnicze, pobudzają kreatywność i chęć badawczego poznawania świata przyrody.
        • więcej
        • Poznajemy świat przyrody w ramach projektu "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"
        • Poznajemy świat przyrody w ramach projektu "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"

        • 04.05.2025 11:29
        • Podczas kwietniowych zajęć pt. "Odkrywcy" w ramach projektu "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce" młodzi "odkrywcy" poznawali niesamowity świat przyrody. W ramach zajęć uczniowie poznali drzewa iglaste, liściaste, rośliny zielne, krzewy i krzewinki, dokonali obserwacji mikroskopowych, poznali budowę kwiata, liścia i korzenia, odbyliśmy również wirtualną podróż do Egiptu i poznaliśmy.... mumie oraz egipskich piłkarzy. Podczas zajęć "młodzi badacze przyrody" aktywnie i z dużym zaangażowaniem rozwijają i podnoszą wiadomości oraz umjętności z zakresu edukacji przyrodniczej.
        • więcej
        • "Z fizyką za pan brat”
        • "Z fizyką za pan brat”

        • 06.04.2025 13:08
        • W marcu na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”  wykonaliśmy doświadczenia:
          • działania prawa naczyń połączonych, które wynika z zasad hydrostatyki. Poziom cieczy w każdym z naczyń jest taki sam, niezależnie od kształtu lub szerokości naczynia. Zjawisko to potwierdza, że w naczyniach połączonych ciecz osiąga jednakowy poziom, ponieważ na danej wysokości ciśnienie hydrostatyczne w cieczy musi być takie samo. Wynika to z prawa Pascala, które mówi, że ciśnienie w cieczy rozchodzi się równomiernie we wszystkich kierunkach.
          • 🧪zjawisko podciągania kapilarnego i mieszania się kolorów wody w naczyniach połączonych za pomocą papieru. Doświadczenie pokazuje, jak działa siła kapilarna – woda przemieszcza się w górę i w dół cienkimi kanalikami w papierze, pokonując siłę grawitacji. Dodatkowo umożliwia obserwację mieszania się barw.
          • 🌈demonstracja zjawiska różnej gęstości cieczy poprzez stworzenie warstw kolorowej tęczy w probówce. W probówce powstaje wyraźna, kolorowa tęcza ułożona warstwami. Każdy kolor utrzymuje się na innym poziomie dzięki różnej gęstości roztworów
          • 🧪doświadczenie tabletka musująca rozpuszcza się w wodzie, wytwarzając dwutlenek węgla (CO₂), który tworzy bąbelki. Bąbelki te unoszą krople barwnika przez olej, a po uwolnieniu gazu krople opadają z powrotem.
          • 🎵kolejnym doświadczeniem było skąd się bierze dźwięk, gar na kieliszkach wypełnionych wodą. Wysokość dźwięku zależy od ilości wody w kieliszku. Im mniej wody, tym szybciej drgają ścianki kieliszka i dźwięk jest wyższy. Im więcej wody, tym drgania są wolniejsze, a dźwięk niższy.
        • więcej