OSTATNIA PROSTA przed egzaminem ósmoklasisty.
- 04.05.2025 11:45
- Uczniowie klasy ósmej dzięki udziałowi w projekcie: „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w gminie Pelczyce” mają możliwość poświęcenia dodatkowego czasu na rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych - tu PROCENTY.
Na zajęciach uczniowie ściśle ze sobą współpracują i udzielają sobie pomocy koleżeńskiej. Dzięki tej współpracy jest to intensywnie spędzony czas w celu uzyskania możliwie jak najwyższych wyników na egzaminie z matematyki. - więcej
Kwiecień na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce”
- 04.05.2025 11:42
- Kwiecień na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce” wykonaliśmy doświadczenia:
- 🔍obserwacja zjawiska załamania światła, które powoduje zmianę kierunku obrazu oglądanego przez szklankę z wodą. Obraz widziany przez szklankę z wodą ulega odwróceniu. Wynika to z faktu, że światło przechodzące przez granicę różnych ośrodków (powietrze → szkło → woda) załamuje się, zmieniając swój kierunek.
- ⚡ zbudowaliśmy przy użyciu starej płyty i balonu poduszkowiec, który potrafi się przemieszczać dzięki powietrzu zgromadzonym w balonie.
- 💦 obserwacja, jak ciśnienie powietrza z balonu wypycha wodę z butelki, tworząc fontannę. Eksperyment pokazuje działanie ciśnienia powietrza – im większe ciśnienie w butelce, tym silniejszy wypływ wody.
- ✨doświadczenie chodząca sprężyna, energia potencjalna zgromadzona w rozciągniętej sprężynie zmienia się w energię kinetyczną, co pozwala na ruch.
- więcej
Doświadczenia chemiczne w ramach projektu pt. "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"
- 04.05.2025 11:34
- Podczas kwietniowych zajęć chemicznych pt. "Młodzi chemicy" w ramach projektu pt. "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce" uczniowie wykonali wiele ciekawych doświadczeń chemicznych. "Młodzi chemicy" zbadali gęstość substancji podczas doświadczenia"tęcza w probówce", wykonali eksperyment "lewitujące jajko", otrzymali tlenek węgla (IV), poznali metale i niemetale, wykonali modele związków chemicznych oraz utrwalili wiedzę o Marii Curie- Skłodowskiej. Zajęcia chemiczne realizowane w ramach projektu bardzo angażują uczniów, rozwijają ich zainteresowania przyrodnicze, pobudzają kreatywność i chęć badawczego poznawania świata przyrody.
- więcej
Poznajemy świat przyrody w ramach projektu "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce"
- 04.05.2025 11:29
- Podczas kwietniowych zajęć pt. "Odkrywcy" w ramach projektu "Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce" młodzi "odkrywcy" poznawali niesamowity świat przyrody. W ramach zajęć uczniowie poznali drzewa iglaste, liściaste, rośliny zielne, krzewy i krzewinki, dokonali obserwacji mikroskopowych, poznali budowę kwiata, liścia i korzenia, odbyliśmy również wirtualną podróż do Egiptu i poznaliśmy.... mumie oraz egipskich piłkarzy. Podczas zajęć "młodzi badacze przyrody" aktywnie i z dużym zaangażowaniem rozwijają i podnoszą wiadomości oraz umjętności z zakresu edukacji przyrodniczej.
- więcej
"Z fizyką za pan brat”
- 06.04.2025 13:08
- W marcu na zajęciach „Z fizyką za pan brat” w ramach projektu „Pociąg do wysokiej jakości edukacji w Gminie Pełczyce” wykonaliśmy doświadczenia:
- ✨działania prawa naczyń połączonych, które wynika z zasad hydrostatyki. Poziom cieczy w każdym z naczyń jest taki sam, niezależnie od kształtu lub szerokości naczynia. Zjawisko to potwierdza, że w naczyniach połączonych ciecz osiąga jednakowy poziom, ponieważ na danej wysokości ciśnienie hydrostatyczne w cieczy musi być takie samo. Wynika to z prawa Pascala, które mówi, że ciśnienie w cieczy rozchodzi się równomiernie we wszystkich kierunkach.
- 🧪zjawisko podciągania kapilarnego i mieszania się kolorów wody w naczyniach połączonych za pomocą papieru. Doświadczenie pokazuje, jak działa siła kapilarna – woda przemieszcza się w górę i w dół cienkimi kanalikami w papierze, pokonując siłę grawitacji. Dodatkowo umożliwia obserwację mieszania się barw.
- 🌈demonstracja zjawiska różnej gęstości cieczy poprzez stworzenie warstw kolorowej tęczy w probówce. W probówce powstaje wyraźna, kolorowa tęcza ułożona warstwami. Każdy kolor utrzymuje się na innym poziomie dzięki różnej gęstości roztworów
- 🧪doświadczenie tabletka musująca rozpuszcza się w wodzie, wytwarzając dwutlenek węgla (CO₂), który tworzy bąbelki. Bąbelki te unoszą krople barwnika przez olej, a po uwolnieniu gazu krople opadają z powrotem.
- 🎵kolejnym doświadczeniem było skąd się bierze dźwięk, gar na kieliszkach wypełnionych wodą. Wysokość dźwięku zależy od ilości wody w kieliszku. Im mniej wody, tym szybciej drgają ścianki kieliszka i dźwięk jest wyższy. Im więcej wody, tym drgania są wolniejsze, a dźwięk niższy.
- więcej