Aktualności

          • Wizyta przedstawicielek Zespołu Szkół Nr.1 w Choszcznie

          • W dniu 25.03.2025r,  odbyła się w naszej szkole w celu zaprezentowania oferty edukacyjnej oraz zachęcenia uczniów do wyboru tej szkoły w nadchodzącym roku. Panie przedstawiły bogatą ofertę kierunków kształcenia, zarówno zawodowych, jak i ogólnokształcących, uwzględniając nowoczesne laboratoria, pracownie oraz możliwości rozwoju w ramach zajęć pozalekcyjnych. W trakcie prezentacji omówiono także programy stażowe, praktyki zawodowe, wycieczki oraz współpracę szkoły z pracodawcami. Wizyta spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów.

          • Samoakceptacja

          • We współczesnym świecie bardzo często spotykamy się z brakiem samoakceptacji pośród dzieci  i młodzieży.  Jest to problem, nad którym należy pracować, aby pokazać, iż można  na nowo pokochać siebie. 

            Czym jest  więc samoakceptacja? 

            Jest to zdolność do akceptacji siebie takim, jakim się jest: z  mocnymi stronami , słabymi, szacunkiem względem  siebie, akceptacją swoich wad, błędów oraz niedoskonałości bez nadmiernej krytyki czy poczucia winy, oraz życie własnymi  przekonaniami.

            Jakie są symptomy braku akceptacji?

            Oto kilka z nich :

            • ciągła samokrytyka,
            • strach przed odrzuceniem,
            • niska pewność siebie,
            • trudności w podejmowaniu decyzji,
            • problemy w relacjach,
            • brak własnego zdania,
            • brak asertywności
            • lęk przed zmianą
            • unikanie wyzwań.

            W jaki sposób można pracować nad poprawą akceptacji siebie?

            W pokonaniu  braku akceptacji  będą pomocne następujące ćwiczenia:

            • napisz list do siebie, tak jakbyś pisał go do najlepszego przyjaciela. Wypisz swoje mocne strony, osiągnięcia i cechy, które w sobie cenisz. Zachowaj sobie ten list. Przeczytaj go zawsze wtedy, gdy zaczynasz wątpić w siebie.
            • każdego dnia przez kilka minut stawaj przed lustrem i wypowiadaj na głos pozytywne rzeczy na swój temat. Na początku może to być trudne, ale z czasem pomoże wzmocnić pozytywny obraz siebie.
            • prowadź dziennik, w którym zapisujesz swoje uczucia i reakcje na różne sytuacje. Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć swoje emocje.
            • przypomnij sobie sytuację, w której popełniłeś błąd. Następnie spróbuj spojrzeć na nią z dystansu. Powiedz na głos: „Wybaczam sobie. Popełnianie błędów jest ludzkie”. Regularne wybaczanie sobie pomaga budować zdrowszą relację z własnym ja.

            Warto pracować nad sobą i pokonywać  słabości. Pamiętaj, to od Ciebie zależy jak będzie wyglądało Twoje życie, Twoja przyszłość. Powodzenia!

                                                                                                                 Joanna Całka

          • Pogadanka na temat zdrowia oraz pomiar wagi plecaków uczniów

          • 13 marca w naszej szkole gościliśmy panią Renatę Boczek z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Choszcznie. Pani Renata podczas pogadanki profilaktycznej przedstawiła uczniom klas IV-VIII najważniejsze zasady zdrowego stylu życia, rolę aktywności fizycznej dla naszego zdrowia oraz jak ważna jest prawidłowa waga plecaka dla naszego kręgosłupa i prawidłowej postawy. Podczas spotkania uczniom zważono plecaki z całą ich zawartością, większość uczniów miała prawidłową wagę plecaka w stosunku do ich masy ciała. Waga plecaka jest bardzo ważna dla naszego zdrowia i prawidłowej postawy. Pamiętajmy o podstawowych zasadach, aby dbać o nasz kręgosłup:

            - nie kupuj ciężkiego plecaka, podczas zakupu zwracaj uwagę na jego wagę,

            - noś plecak na odpowiedniej wysokości pleców, nie noś go zbyt nisko,

            - noś plecak na dwóch ramionach,

            - nie pakuj do plecaka niepotrzebnych w szkole rzeczy,

            - nie noś wszystkich książek i zeszytów w plecaku, spakuj tylko te które potrzebne są na dany dzień,

            - zostaw niektóre rzeczy w szafce szkolnej, np. farby, bloki czy strój na zajęcia sportowe.

          • Konkurs "Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski"

          • 10 marca odbył się parkowy etap ogólnopolskiego konkursu pt. "Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski". Celem konkursu jest zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat polskich parków krajobrazowych (Barlinecki Park Krajobrazowy) oraz zagadnień przyrodniczych i ekologicznych. Tematem przewodnim tegorocznej XXIV edycji konkursu był fascynujący świat "Owadów Polski". Naszą szkołę reprezentowała drużyna dziewcząt z klasy VI a, w składzie: Lena Klińska, Jagoda Pietras i Aleksandra Węgrzyn. Dziewczyny rozwiązały test wiedzy na temat Barlineckiego Parku Krajobrazowego, ogólnej wiedzy przyrodniczej, w tym owadów oraz rozpoznawały gatunki owadów chronionych w Polsce. Nasza drużyna w zmaganiach konkursowych zajęła II miejsce. I miejsce zajęła drużyna ze Szkoły Podstawowej w Karsku, która awansowała do wojewódzkiego etapu konkursu. Gratulujemy i trzymamy kciuki w kolejnym etapie konkursu za uczniów SP w Karsku.

          • Nowe pomoce dydaktyczne w klasopracowni przyrodniczej

          • Pomoce dydaktyczne stanowią niezbędną część lekcji, aby zajęcia były ciekawe, atrakcyjne i efektywne dla uczniów. Nasza klasopracownia przyrodnicza wzbogaciła się o nowe pomoce, które urozmaicą proces nauczania z przedmiotów przyrodniczych (przyroda, biologia, chemia, fizyka) oraz zajęć dodatkowych. Nowe przyrodnicze puzzle, chemiczne memory, modele atomów pierwiastków, puzzle geograficzne, ekologiczne gry i zestawy do doświadczeń przyrodniczych wzbogacą i uatrakcyjnią zajęcia, łącząc zabawę z nauką. 

          • Szkolny etap konkursu "Trzymaj formę"

          • 4 marca odbył się szkolny etap konkursu "Trzymaj formę", w którym udział wzięły uczennice z klasy VII Anita Jabłońska i Wiktoria Wiśniewska. Konkurs organizowany jest przez Główny Inspektorat Sanitarny, Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz Wojewódzkie Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne. Celem konkursu jest zdobywanie i pogłębianie wiedzy z zakresu zdrowego stylu życia, a w szczególności zbilansowanej diety i aktywności fizycznej. Wyniki konkursu i lista zakwalifikowanych uczniów do powiatowego etapu zostaną ogłoszone 21 marca. Trzymamy kciuki za Anitę i Wiktorię. 

          • Konkurs "Polska husaria"

          • Miło nam poinformować, że w szkolnym konkursie historycznym - „Polska husaria” zmierzyli się uczniowie klas szóstych. Młodzież musiała wykazać się wiedzą na temat uzbrojenia naszej ciężkozbrojnej jazdy czyli husarii oraz historią walk na przestrzeni wieków. Trzecie miejsce w konkursie zajęli: Filip Przybylski oraz Feliks Wiśniewski, natomiast na drugim miejscu uplasował się Antoni Pruc. Zwycięzcą okazał się Gracjan Stachowski.  GRATULUJEMY!!!

             

          • CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!!

          • Dla uczczenia Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych odbyła się w naszej szkole lekcja otwarta. Motywem przewodnim była piosenka Czerwonych Gitar i Krzysztofa Klenczona, który skomponował do niej muzykę.  W 1968 roku powstał „Biały krzyż”. Cenzura nawet przez chwilę nie domyślała się, że piosenka ta czci pamięć Żołnierza Wyklętego – Czeslawa Klenczona, a nie zwykłego żołnierza Armii Krajowej, który podczas drugiej wojny światowej walczył z Niemcami.

            Podczas lekcji uczniowie odkrywali historię Żołnierzy Wyklętych oraz śpiewali również piosenki patriotyczne upamiętniające Wyklętych. A przed zajęciami wykonali ścienną gazetkę tematyczną.

            Lotne Kółko Historyczne „ZAWISZACY”

          • Warsztaty cyfrowe w ramach projektu "Szkoła międzypokoleniowa"

          • 26 lutego w naszej szkole odbyły się warsztaty cyfrowe dla seniorów w ramach projektu "Szkoła międzypokoleniowa" organizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Był to wyjątkowy projekt, którego celem było budowanie relacji międzypokoleniowych oraz wspieranie rozwoju cyfrowych umiejętności seniorów. Tematyka zajęć warsztatowych obejmowała pierwsze kroki z technologią, podstawy bezpieczeństwa w Internecie oraz rozrywkę w sieci. W rozwijaniu kompetencji cyfrowych uczestników wspierali uczniowie klasy VII, którzy byli opiekunami, mentorami seniorów. Wspólnie zdobywaliśmy wiedzę na temat nowych technologii informatycznych, poznaliśmy zagrożenia w Internecie, incydenty bezpieczeństwa w sieci, a także odkrywaliśmy, że Internet to również źródło nauki i rozrywki. Najważniejszym aspektem warsztatów był międzypokoleniowy dialog, podczas którego młodzież uczyła się cierpliwości i empatii, a seniorzy otrzymywali wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych. Spotkanie w ramach projektu było również wspaniałą okazją do spotkania się, integracji, wzajemnego wsparcia, wspólnej zabawy i rozmowy. To było bezcenny i  miło spędzony czas kilku pokoleń. Bardzo dziękujemy seniorom za przybycie, a uczniom klasy VII za wprowadzenie nas w cyfrowy świat. Przed nami kolejne zajęcia już w marcu, które ogłosimy na stronie internetowej szkoły. Zapraszamy serdecznie.

          • Obserwujemy mchy na lekcji biologii

          • Uczniowie klasy V wzięli udział w ciekawej i praktycznej lekcji biologii, podczas której obserwowali i badali właściwości mchów. W części teoretycznej lekcji uczniowie poznali gatunki, cechy i budowę mchów. Uczniowie klasy V byli świetnie przygotowani do lekcji, przynieśli na zajęcia różne gatunki mchów, zebrane w różnych miejscach. Podczas zajęć obserwowaliśmy mchy, pod lupą widzieliśmy łodyżkę ulistnioną, bezlistną, chwytniki, a nawet czepek z zarodnikami. Zbadaliśmy również ważną cechę mchów, jaką jest zdolność do magazynowania wody, co jest bardzo istotne podczas suszy. To była bardzo interesująca i przydatna lekcja, na pewno nie zgubimy się w terenie, ponieważ wiemy, że mech wyznacza kierunek północny.

          • Doradztwo zawodowe dla klas ósmych

          • Drodzy uczniowie klasy ósmej!

            W drugim półroczu roku szkolnego 2024/2025 rozpoczniemy obowiązkowe zajęcia z doradztwa zawodowego. Jest to moment, w którym to wy musicie pojąć decyzję o swojej przyszłości zawodowej.

            Możliwości jak i wątpliwości jest bardzo wiele. Nie zostajecie jednak z tą decyzją sami. Kto może wam pomóc w wyborze dalszej ścieżki zawodowej? Gdzie szukać wsparcia w wyborze pracy, nauki, dalszych osiągnięć?

            Doradca zawodowy co może dla Ciebie zrobić?

            Naprowadzi Cię poprzez proces poznawczy własnych zasobów, umiejętności oraz mocnych i słabych stron. Rolą doradcy jest  również wysłuchanie, zrozumienie i udzielenie wskazówek, jak również wyposażenie Cię w odpowiednie narzędzia, które pomogą Ci w podjęciu decyzji.

            Poradnia psychologiczno-pedagogiczna.

            W poradni znajdziesz wiele możliwości wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym również w zakresie wyboru dalszej ścieżki kariery. Aby skorzystać z pomocy doradcy zawodowego w ramach działania publicznej poradni zazwyczaj wymagane jest złożenie wniosku (jeśli nie jesteś pełnoletni/pełnoletnia to wypełniają go rodzice). Każda poradnia czy placówka może jednak mieć inne zasady, dlatego warto zorientować się bezpośrednio u źródła. Dlatego warto wejść na stronę:   RSPO.GOV.PL , gdzie znajdziesz wykaz poradni i placówek.

            Wychowawca i nauczyciele.

            To osoby, które pomimo braku kwalifikacji z doradztwa, znają Cię bardzo dobrze. Mają okazję obserwować Cię w różnorodnych sytuacjach i rolach. Nie krępuj się poprosić o  indywidualną rozmowę. Może rozmowa z wychowawcą czy nauczycielem przedmiotowym naprowadzi Cię na odpowiedni wybór szkoły i dalszej ścieżki kariery.

            Rodzina i przyjaciele.

            Najcenniejszym źródłem informacji o was i waszych zachowaniach posiadają rodzice oraz wasi najbliżsi przyjaciele. To oni znają Cię najlepiej, to oni wskażą twoje mocne strony w czym widzą Cię w przyszłości. Te cenne wskazówki zawsze warto rozważyć.

            Do zobaczenia na zajęciach!

             

             

             

             

             

          • Podziękowania za udział w akcji „BohaterON” i „MŁODE GŁOWY”

          • W naszej szkole na lekcjach historii odbyły się wyjątkowe zajęcia, na których uczniowie mieli możliwość poznania opowiadań i filmów o powstaniu warszawskim, opracowanych dzięki współpracy z ekspertem-psychologiem. Wprowadzały one elementy dotyczące zdrowia psychicznego, dbając o emocje i uczucia towarzyszące uczniom podczas odkrywania kolejnych kart historii. Dzisiaj przyszedł czas na podziękowania dla naszej szkoły za realizację Projektu „BohaterON” i „MŁODE GŁOWY”.

          • Wystawa modeli Układów Słonecznych

          • Za sprawą uczniów z klas VI a i VI b nasz szkolny korytarz zamienił się w Kosmos. W ramach lekcji geografii uczniowie wykonali modele Układów Słonecznych i przenieśli nas w nieskończenie wielki Wszechświat. Piękne i staranne prace uczniów stanowiły kolorową, tematyczną wystawę na szkolnym korytarzu. Gratulujemy uczniom ciekawych pomysłów i kreatywności podczas wykonywania modeli Układów Słonecznych.